Klantverhaal: Van Herpt & Partners
”Iedere overstap is lastig, je moet afscheid nemen van vertrouwde werkwijzen, maar je moet ook vooruitkijken en investeren in de toekomst.”
Over Van Herpt & Partners
Van Herpt & Partners, opgericht in 2001, is een financieel advieskantoor dat zich richt op het MKB. Het kantoor wordt geleid door drie compagnons, waaronder Eefje van Vugt, die sinds 2018 mede-eigenaar is. Met een team van 20 collega’s bedienen zij een breed scala aan bedrijven in het midden- en kleinbedrijf. "We werken momenteel met zo'n 400 tot 500 klanten," vertelt Eefje. "Ons kantoor is veelzijdig en we hebben altijd gekeken naar hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren."
De overstap naar Radar
Voor Van Herpt & Partners was de overstap naar Radar een belangrijke stap in hun digitaliseringsproces. “We werkten eerder met een offline CRM-systeem. Dat voldeed prima aan onze verwachtingen, maar je moet mee met de tijd,” zegt Eefje. "Werken in de cloud en gebruikmaken van alle beschikbare koppelingen bespaart ons simpelweg tijd.
Het selectieproces voor een nieuw CRM-systeem hebben wij zorgvuldig aangepakt. “We hebben heel sec gekeken naar wat we wilden. Onze speerpunten waren duidelijk: koppelingen met de pakketten waarmee we al werkten, een CRM-systeem waarin we maar op één plek aanpassingen hoeven te doen en een soepele implementatie met zo min mogelijk impact op de organisatie.
Radar paste daar het beste bij. Het is heel erg gebruiksvriendelijk, de look en feel sprak ons aan en het systeem is bovendien toekomstbestendig."
De samenwerking met Radar
Eefje prijst de begeleiding die ze tijdens de overstap naar Radar hebben ontvangen. “Het contact met Radar is heel prettig. Ze luisteren goed en denken actief mee over hoe dingen anders en beter kunnen. Ze vragen bijvoorbeeld: ‘Wat is je doel met deze functie? Hoe kunnen we dit op de beste manier voor je oplossen?’
”Je krijgt echt het idee dat je samenwerkt. Het is niet zomaar een kwestie van 'hier is het pakket, veel succes ermee'”
Deze betrokkenheid bleek ook tijdens de implementatieperiode. “We hadden een vast contactpersoon die meedacht over de inrichting en veel dingen uit handen nam. Natuurlijk zijn er altijd taken die je zelf moet doen, maar het was fijn om zoveel ondersteuning te krijgen. Het is belangrijk dat je bij zo’n grote verandering goede begeleiding krijgt en dat heeft Radar zeker geleverd.”
Efficiënter werken met Radar
Een van de grootste voordelen van het werken met Radar is volgens Eefje de efficiency die het biedt. “We werkten voorheen met verschillende pakketten voor urenregistratie, facturatie en CRM. Nu is dat allemaal gecombineerd in één systeem dat ook nog eens koppelt met onze financiële en fiscale software.
Het grootste voordeel is dat je alles maar op één plek hoeft aan te passen en dat dit automatisch wordt uitgerold naar alle andere gekoppelde systemen. Dat bespaart ons niet alleen tijd, maar zorgt er ook voor dat we altijd inzicht hebben in wat er speelt binnen de organisatie.”
Het gebruik van Radar maakt het voor Eefje en haar team eenvoudiger om hun werk efficiënt te organiseren.
"Urenregistratie en facturatie doen we nu volledig in Radar. Hierdoor hebben we snel inzicht in de uren die we aan klanten hebben besteed en hoeven we niet meer tussen verschillende systemen te schakelen. Iedereen binnen ons team kan nu zien wat er speelt en dat is ontzettend waardevol”
Waarom Radar?
Eefje zou Radar zeker aanraden aan andere kantoren die op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijk CRM-systeem. “De gebruiksvriendelijkheid is een van de grootste pluspunten van Radar en dat past perfect bij onze organisatie. Ook de implementatie had een minimale impact op onze dagelijkse werkzaamheden, wat ons erg heeft geholpen om snel op gang te komen.”
Daarnaast benadrukt Eefje de proactieve begeleiding vanuit Radar. "Ze nemen zelf contact met ons op om te vragen hoe alles loopt, of we de functionaliteiten optimaal gebruiken en waar we eventueel tegenaan lopen.
”Deze betrokkenheid zie je niet vaak bij leveranciers en dat maakt Radar echt uniek"
Klaar voor de toekomst met Radar360
Van Herpt & Partners is klaar voor de toekomst met Radar als het kloppende hart van hun organisatie. “Het systeem biedt ons een centrale database waarin alle juiste informatie staat. Dat is voor ons het belangrijkste: dat iedereen altijd op de hoogte is van wat er binnen de organisatie gebeurt. Radar zorgt ervoor dat we efficiënter kunnen werken en dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”